- Әділет, контейнерлік тасымалдар компанияның барлық қызметі шеңберінде айтарлықтай үлкен пайызды алып отыр. Контейнерлік тасымалдарда сұраныс тенденциясы қанша уақыттан бері басталды және сіздің ойыңызша ол немен байланысты болды?
- Иә. Посткеңестік елдерде логистикада бұрыннан қалыптасқан және таныс құралдар мен ережелер қолданылды. Бүкіл әлемде контейнерлеу процесі әлдеқашан белсенді жүріп жатқан және бүкіл әлем жүкті контейнерлермен тасымалдаған кезде, Қазақстанда бұл тасымалдарға бум бірнеше жыл бұрын ғана басталды. Жасыратыны жоқ, логистиканың негізгі ойыншысы-Қытай. Соңғы айларда, тіпті жылдар бойы, коронавирустық пандемия кезінде кеңінен оқшаулау басталған кезде, қытайлар нақты фобияны бастады-олар тауарларды, жүктерді беру арқылы вирус жұқтырудан қорықты және кез-келген жолмен тікелей байланыстарды азайтуға тырысты. Міне, шешім контейнерлер болды. Контейнерлеу кезінде қауіпсіз тиеу, контейнерді дезинфекциялау жүргізіледі, ол пломбаларға жабылады және межелі пунктке дейін, алушыға дейін жіберіледі. Қытайда зертхана оны вирустардың бар-жоғын тексереді, содан кейін контейнерді ашады және тауарды сол жерде түсіреді. Қарама-қарсы бағытта контейнер де дезинфекцияланады және жіберіледі.
- Контейнерлік тасымалдарда бүгінде бәрі өте жақсы дамып келе жатқан сияқты. Бірақ, әрине, белгілі бір қиындықтар, проблемалар бар. Жұмыс барысында шешілуі тиіс басты мәселелер туралы айтып берсеңіз?
- Иә, көптеген проблемалар бар. Негізінен, бұл бағыт салыстырмалы түрде қазақстандық логистика үшін әлі де жаңа және кедір-бұдырлық туындауының салдары болып табылады. Бізге клиенттер ең қарапайым сұрақтармен де, нақты келісімшарттармен де көмек сұрайды. Біздің мамандар жөнелтушілерге көп көңіл бөледі және тасымалдау іс жүзінде қалай жүзеге асырылатынын түсіндіруге уақыт бөледі. Біз клиенттердің жарты жолда қалдырмаймыз және тасымалдауды да орындалуы тиіс деңгейде жеткіземіз, сол үшін бізді қатты бағалайды.
- Ал жүк түрлі себептермен шекарада бірнеше апта тұрып қалған кезде тасымалдаудың басқа түрлеріне тән проблемалар контейнерлік тасымалдар үшін өзекті ме?
- Әрине. Контейнерлер шекарада 3 айға дейін тұрған кездер болады. Сонымен қатар, кейбір қызметтердің жетіспеушілігімен немесе, керісінше, шамадан тыс ынта-жігерімен байланысты белгілі бір себептер бар, мұнда контейнерлік тасымалдауға тән тағы бір нәрсе қосылады-жіберушілерде тәжірибенің болмауы. Бір мысал – клиент бізге жөнелтпе құжатты уақытында жібермеді, ақшаны үнемдеп қалмақ болып бізден ресімдеу бойынша қызметке тапсырыс бермеді. Бәрін өзім жасаймын, бәрін білемін деді. Біз оған вагондар, экспедиция, контейнер бердік. Белгілі болғандай, жіберуші мөлшерден тым көп тауар жүктеген, сәйкесінше, контейнерлер Қытай жағында ұсталды. Олар дәл ортасында, Қазақстан мен Қытай арасында, бейтарап аймақта қалып қойды. Қытай қабылдамайды және қайтару үшін негіз бермейді, Қазақстан оны қабылдай алмайды, өйткені негіз жоқ. Ал контейнерлер ұзақ уақыт бойы тұр. Әрине, бұл мәселені шешуге болады. Ендігі мәселе, бұл жағдайды болдырмауға болатын уақыт пен қосымша шығындардың кетуі.
- Жіберушілердің тәжірибесінің болмауы және олардың сапалы қызметтерді үнемдеуге деген ұмтылысы контейнерлік тасымалдаудағы жүйелік проблемаға айналды ма?
- Бұл жүйелі емес, бірақ болады. Шот-фактураларды толтыру кезінде бәрін дұрыс ескеру қажет екенін түсіну керек. Барлық бағандар дұрыс енгізілуі керек. Әрине, адам факторы бар, қателіктер барлық жерде болады. Нәтижесі - жүкті бір-екі аптаға тоқтату. Жол жүру кезінде контейнерлер зақымдалатын кездер болады-бұдан ешкім сақталмаған. Тек контейнерлерді бұзатын вандалдар. Біз одан аулақ болуға тырысамыз. Бірақ форс-мажорды ешкім жойған жоқ.
- Жіберушілер қызметтердің толық пакетінен бас тарту арқылы үнемдеу деп аталатын таңдауды қаншалықты жиі жасайды? Мүмкін, клиент өз тәжірибесіне сүйеніп, нәтижесінде көп ақша жоғалтқанда, мұндай шешімнің салдарын түсіндіру керек шығар?
- Иә, мұндай жағдайлар жиі кездеседі. Біздің компания түрлі тасымалдар бойынша қызметтердің толық кешенін көрсетеді. Біз клиентке "кілтпен контейнерлік тасымалды" ұсынған кезде, ол жеке-жеке қандай да бір қызметті сұрауы мүмкін – біз ұсынамыз. Баға демпингін қолдана отырып, Клиентті азғыруға тырысатын делдалдық компаниялар әлі де бар. Клиенттер бұған көтеген жағдайда келіседі. Ақырына келгенде, біздің тәжірибеміздегі барлық клиенттер бұл үшін өкінеді. Логистиканың ерекшелігі неде? Күн сайын бір нәрсе өзгереді. Бұл бәрін реттеуге және тыныш болуға болатын өндіріс емес. Бір нәрсе өзгерсе қызмет көрсеткен адам бірден - Кешіріңіз, қазір баға басқаша болады, өйткені шарттар өзгерді дейді. Олар оны әр ұсақ-түйек үшін "айналдыра" бастайды және клиент шығынға ұшырайды. Нәтижесінде, ол әлдеқайда көп нәрсе жоғалтады, екіншіден, бізбен қарым-қатынас та бұзылады. Иә, мұндай жағдайлар болады, бірақ, бақытымызға орай сирек кездеседі. Негізінен бізбен бірге жұмыс істейтін клиенттер, егер төлем жасаса, олар жақсы қызмет алатынын түсінеді, ал егер нарықта бір нәрсе өзгерсе, компания әрқашан осы сәттерді тегістеу үшін компромисске барады.
- Қандай құралдар, ресурстар және активтер арқылы біз жүктің сақталуын, клиент алдындағы мерзімдер мен басқа да міндеттемелердің сақталуын қамтамасыз етеміз? Бізде не бар, бізді не күшті етеді және клиенттің қажеттіліктерін қамтамасыз етуге не мүмкіндік береді?
- Компанияның үлкен активтері бар. Бұл жеке терминалдар, вагондар, техника, адами ресурстар. Мұның барлығы бар, сәйкесінше, клиенттер бізге жүгінген кезде, олар бірден қызметтер кешенін ала алады. Тағы бір мысал: клиент маусымға жоспар жіберді, бірақ қандай да бір себептермен контейнер жіберуге уақыт жоқ. Оның терминалда 10-20 контейнері бар. Жоспар бойынша уақыт болмады, шілдеге ауыстырылды, бұл жоспар тағы 10 күн бекітілді. Жалпы алғанда, үш апта жоғалады және осы уақыт ішінде ол контейнерлерді сақтау үшін ақы төлеуі керек. Егер біз осындай жағдайларды көріп отырсақ, біз әрқашан позицияға кіруге тырысамыз-жеңілдіктер жасаймыз, кейде тіпті сақтау ақысын алып тастаймыз, өйткені бұл өнімді біз жібереміз, клиентке көмектесу, оны сақтандыру қажет.
- Әділет, карантинге қайта оралайық. Пандемия Сіздің жұмысыңызға, әсіресе сұраныс пен көлемнің өсуі аясында тағы қандай өзгерістер енгізді?
- Бұл жерде мен контейнер бөліміне жақында келгенімді-төртінші жыл енді болатынны айта кетейін. Мен алғаш келгенде, ең танымал тасымал түрі, қайталаймын, импорт, транзит, контейнер бос Қытайға оралған кезде болды. Ресей осыған байланысты бізден бұрын жұмыс істей бастады, олар логистикада қолдануға болатын Қытай контейнерлерін қайтарудың артықшылықтарын түсінді. Қазір Ресейде контейнер тапшылығы байқалады. Қайдан табуға болады? Қазақстанда. Қазақстанға көптеген жүк тиелген контейнерлер келеді, жүк түсірілгеннен кейін олар бос тұрады, содан кейін қытайлықтар оларды кері қайтарып алады. Ресей қайтарудың ыңғайлы әдісін ұсынды, бірақ жол сәл ұзағырақ, яғни оны экспортқа шығарды. Мұндай жағдайлар менің жұмысымның екінші жылында болды. Ал үшінші пандемия болды. Егер тереңдеп баратын болсақ, Қазақстанда жөнелтушілер бір жұмыс режиміне үйреніп қалған - бастысы шекараға дейін жеткізу, қалғаны маңызды емес. Жүк жабық вагондарға жөнелтілді, контейнерлерде қызығушылық болмады, өйткені тоннаж аз болды және оларды шекараға жеткізу мағынасы болмады. Пандемия кезінде бәрі өзгерді, Қытай жабық, басқа арнайы вагондарды қабылдауды тоқтатты. Бірақ келісім-шартты орындау керек және нарық қатысушыларының ойлауы өзгере бастады. Контейнердің көптеген артықшылықтары бар екенін түсіндік. Біз бұрын достық пен Қорғас таситын жабық вагондарға бағыт бердік, онда жүк контейнерлерге тиелді, Жетісудағы біздің терминалдарымызға дейін қажетті ресурстарды сатып алдық, жабық вагондардан контейнерлерге қайта тиеуді жүзеге асыратын қосымша адамдар бригадасын жалдадық. Осындай қызметті көрсете отырып, біз клиенттердің хабарласа бастағанын көрдік. Білесіз бе, сөз тарату адамдар арасында өте танымал. Клиенттер бізге хабарласа бастады, жоғары контейнерлеу басталды. Бұл пандемия кезінде жұмыс атап өтілген ең бастысы шығар.
- Ал көп жағдайда нені тасымалдайыздар? Қытайдан басқа қандай елдерге?
- 99% - бұл Қытай. Негізінен дәнді дақылдар - арпа, бидай және т.б. жөнелтіледі. Қазір минералдар, мыс, алюминий, мырыш жіберген өндірушілер де контейнерлерге көшу керек екенін түсінді. Менің ойымша, уақыт өте келе олар бізге де жүгінеді.
- Әділет, сіздің департаментіңіз жұмыстағы осындай көлемдермен қалай айналысады? Сіздің қызметкерлеріңізді және нақты сізді нәтижеге жетуге не ынталандырады?
- Көлемі айтарлықтай, иә. Қазір ай сайын 4 мыңға жуық контейнерге өтінім келіп түсуде. Менің мотивациям туралы - маған тек жұмысым ұнайды. Егер олай болмаса, менің ойымша, логистикада ешкім ұзаққа қалмайды, өйткені бұл өте қиын, кейде жұмыста кеш қалу керек, бұл жоғары жауапкершілік. Бірақ маған бәрі ұнайды, Мен өз жұмысымды қуанышпен орындаймын. Менің командам жылдар бойы қалыптасты. Біздің компания тұрақтылығымен, тұрақтылығымен және сенімділігімен ерекшеленеді. Бұл күш береді, мотивация береді. Сонымен қатар, бізді жыл сайын көтермелейді, компания қызметкерлерге, олардың оқуына көп қаражат салады. Мұның бәрі бізге қолдау көрсетеді, біз одан әрі қарай жүре аламыз. Мен әрдайым менеджерлерге айтамын-бәрі қателесуі мүмкін, бұл сізді қате үшін жұмыстан шығарады дегенді білдірмейді. Жоқ, компания әрқашан қолдайды, көмектеседі және түсінеді – неге сен қателесесің, бұл жағдайда не істеуге болатынын айтып береді. Соңғы алты ай, әрине, жұмысшылар үшін қиын болды, өйткені өтініштердің үлкен ағымы болды. Бұл жерде біз, өкінішке орай, кадрлар жетіспеушілігі мәселесін қарастырған жоқпыз. Жұмысына адал, толық мөлшерде жұмыс істей алатын маман табу өте қиын. Бірақ біз үміттенеміз. Қазір біздің компания жас мамандарды қабылдауда, оларды өсіруге және олардан кәсіби логистерді жасауға дайын. Мен өзім Atasu Logistics-ке келген кезде студент едім, инженер болып келдім, басшыға дейін өстім. Бұл 2011 жылы болды, мен 20 жаста едім. Мамандығым бойынша мен энергетикпін, осында келдім, өйткені техникалық бөлімді түсіндім, мені жұмысқа алды, Мен шамамен 8 жыл жұмыс істедім және контейнерлік бөлімде әлдебір құлдырау болғандықтан, мені күшейту қажет болатын жерге ауыстырды. Осылайша мен контейнер бөліміне түстім. Ол кезде бізде үш адам болған.
- Яғни, сіз толығымен қайта оқыдыңыз ба?
- Инженер ретінде мен сызбаларды жасадым, жалпы алғанда бұл бөлек құрылым. Контейнерлік бөлімде Мен негізінен бірдей нәрсені істеймін, дәлірек айтқанда, сол принциптерге сәйкес - бәрін соңына дейін жеткізу, жедел шешім қабылдау, эксперименттен қорықпау. Біз қазір жұмыс істейтін vip клиенттеріміз менің алғашқы клиенттерім болды. Бір жарым жылдан кейін мені департамент директоры етіп тағайындады. Мен мойындаймын, бұл Мен үшін тосынсый болды. Бірақ егер басшылық маған сенсе, мен оны жеңемін. Себебі, қайталап айтамын, менің жұмысым ұнайды. Біз бөлімде үш адамнан бастадық және қазіргі уақытта 15-ке дейін көтердік.
- Департаментіңізді ауқымдату және дамытудағы алдағы жоспарларыңыз қандай. Өздеріңіз білетіндей, сұраныс артып келеді және оны қамтамасыз ету қажет…
- Әрқашан кез-келген басшының алдына қоятын міндеттері бар. Мен үшін ең бастысы-бастапқы көлемде 200 данаға дейін контейнерлерді сатып алу. Бұл ең төменгі жоспар-жыл соңына дейін. Жалпы, біз контейнерлер паркін 5000-ға дейін толтырамыз. Әрі қарай, нарықтың қалай өсетінін көрейік. Бірақ біз тоқтауды жоспарламаймыз, біз ең мықты көрсеткіштерге жетеміз, мен сенімдімін.
-Әділет, сұзбатыңызға рахмет, сәттілік тілейміз!