21.jpeg

- Шолпан Ғылымбекқызы, халықаралық теміржол тасымалдарының "ас үйін" түсінейік. Мұнда қандай ерекшеліктер, ережелер және мүмкін "қиындықтар" бар?

- Біздің компания президентінің ереже бар-мәселені ол пайда болғанға дейін шешу. Тәжірибе көрсеткендей, өте тиімді ереже. Халықаралық т/ж тасымалдары департаменті Atasu Group-та алғашқылардың бірі болып құрылды және осы уақыт ішінде біз жұмысты барынша ретке келтіріп қойдық, барлық бөлшектер барлық жағынан пысықталды. 20 жылдан астам уақыт бойы біз Қытайға көп көңіл бөлдік. Біздің алғашқы тасымалдарымыз негізінен экспедициямен байланысты болды, бірақ бұл "т/ж тарифтерін аумақтар бойынша төлеу" форматында ғана болған жоқ. Егер, мысалы, жүк Қытайдан шығатын болса, біз сол жерден тасымалдауды толық бақылауды бастаймыз. Бізде брокерлер командасы жұмыс істейді, олар әрбір санға дейін барлық қажетті құжаттарды - санэпидстанцияның осы жүкке рұқсатын тексереді, осы жүктің қандай кедендік қаулыға жататынын, оны Қазақстан, Тәжікстан, Өзбекстан, Түркіменстан, Қырғызстан, Армения, Ресей немесе Әзірбайжанға әкелуге бола ма екендігін анықтаймыз.

Біз клиентке барлық мәселелерде көмектесеміз, өйткені ол тілдік тосқауыл да, түрлі елдердегі заңдар да, әрине, өзіндік рөл атқарады. Біздің қызметтеріміздің сапасы туралы біздің барлық клиенттеріміздің, тіпті осыдан жиырма жыл бұрын біз жұмыс істей бастаған және олармен достық қарым-қатынас орнатқан клиенттеріміздің бізбен бірге қалу фактісі ғана айтады. Біз "бір терезе" қағидаты бойынша жұмыс істейміз, клиентке басқа компанияларға жүгінудің қажеті жоқ, оған тиеу схемасын жасау, жүкті өлшеу, жолсерік ұсыну, жүкті сақтандыру және т.б. Біздің инженерлеріміз бәрін жедел жасайды. Жүктер кедергісіз өтеді. Біздің тағы бір "трамплин" - тапсырысты өңдеу жылдамдығы. Клиент үшін жылдамдық қашанда маңызды. Біз жағдай қаншалықты күрделі болса да, келісілген мерзімдерді бұзбауға тырысамыз. Мысалы, өткен жылы біз Қытайдан Украинаға кедендік органдарға арналған габаритті емес жүк- "ИТК-сурет" аппаратын жібердік. Ресей саяси жағдайға байланысты жүкті жіберіп алмайды деп қорықты. Бірақ бәрі жақсы өтті.

- Жүктің "тоқтап қалуы" қаншалықты жиі кездеседі және бұл негізінен қандай себептермен болады?

- Өкінішке орай, бұл мәселе Қазақстан үшін өзекті. Біздің еліміздің транзиттік әлеуеті өте зор және ол күн сайын артып келеді. Бірақ түйіспелердегі жүктерді кешіктіру мәселесі шешілмейді және нәтижесінде жеткізу уақыты мен жылдамдығы жоғалады. Нақты схема жоқ. Мысалы, жүк кедендік тексеруге түседі, хабарлама келеді, содан кейін жүк тексерілгенше өз кезегін күтеді. Бұл жерде кеден органдарында кадрлардың жетіспеушілігі байқалады, жүкті қарап, уақытында өткізетін ешкім болмайды. Үзілістерді бірнеше апта бойы өлшеуге болады, өйткені кеденде адамдар жоқ. Әрине, бұл елдің транзиттік әлеуетін дамытуға әсер етеді. Екінші мәселе-маманды күтті, ол келді, жүкті қарап шықты, мүмкін сәйкессіздікті анықтап, жүкті тағы да кешіктірді. Бұл тағы да уақыт, шығындар және т.б. Алтынкөл және Достық түйісу станцияларында жалпы өткізу қабілеті өте жоғары болуы тиіс. Барлық импорттық жүктерді келу станциясында тексерген дұрыс емес пе? Жүк Алматыға келгенде, ол кедендік рәсімдеуді күтіп УСҚ - да тұр, осы уақытта кеден қызметкері оны тексеріп, бұл процесті кешіктірмеуі мүмкін. Жалпы, транзиттік жүкті тексеруге болмайды деп санаймын. Егер белгілі бір күдік болса, алушы елге хабарлама жіберу және оларды кеден шекарада жүкті тексеруге мүмкіндік беру жеткілікті. Біздің мемлекет ешқандай зиян келтірмейді. Керісінше, тек шығындар ғана-біздің адам жүкті қарап шығуы үшін оған өз уақытын жұмсау керек, тауар бірнеше апта бойы тұрады, орын алады, мерзімдер барлық жерде бұзылады, транзиттік жүк үшін салықты Қазақстанға ешкім төлемейді, яғни біз мұнда мүлдем ештеңе ұтпаймыз. Бұл негізгі мәселе.

- Кез-келген жүк және кез-келген маршрут бойынша кешіктіріледі ме? Немесе байланыс бар ма?

- Мен басымдықтар бар деп айтар едім. Мысалы, Еуропаға баратын жүкке қатысты мен мұндай проблемаларды байқамадым. Азияға келетін болсақ, міндетті түрде "мәселелер". Мұны үкіметтік деңгейде шешу керек шығар. Неліктен Еуропа елдеріне-кеденнің бәрі жедел жұмыс істеп жатыр? Себебі, мемлекеттер деңгейінде келісімдер бар шығар. Бұл мәселе Азия мемлекеттерінің басшылары деңгейінде көтерілді ме, білмеймін. Азия елдері басқаша-шыдамды, менталитеті басқаша. Еуропалықтар заманауи, олар міндетті түрде сұрайды-неге кідіріс?

- Сіздің ойыңызша, бүгінде республиканың транзиттік әлеуетін дамытуға тағы не кедергі болып отыр?

- Инфрақұрылым мәселесі. Егер, мысалы, Алашанькоу немесе Қорғас станцияларына қарап, оларды біздің Алтынкөл және Достық станцияларымызбен салыстырсақ, онда бізге ақша салу, дамыту, кадрлық олқылықтарды толтыру, цифрландырумен айналысу қажет екені анық. Біздің басқа елдерден, әсіресе еуропалық елдерден келген әріптестеріміз үнемі осында келіп, арнайы презентацияларда олардың жұмысының қаншалықты жолға қойылғанын көрсетеді. Біз тек осы бағытта жұмыс істеуіміз керек. Бөлек мәселе-тарифтер. Осы жылы біз зерттеу жүргіздік - неге көптеген жүктер Өзбекстанға Ресей арқылы барады, бірақ бұл үшін өте үлкен шеңбер жасауға тура келеді, айырмашылық төрт мың шақырымға жуық. Олардың бағасы айтарлықтай арзан,айырмашылығы үш мың доллар. Әрине, өзбек алушысына күту оңайырақ және арзанырақ.

- Шолпан Ғылымбекқызы, сіз айтқан проблемалар пандемия кезінде шиеленіскен шығар. Коронавирус халықаралық тасымалдауға қалай әсер етті? Біз әлі күнге дейін оның салдарын байқап отырмыз-жақында, мысалы, Қытайда теңіз порттарындағы жағдайға байланысты көптеген жүктердің жиналғаны туралы хабарланды…

- Қытаймен байланысты соңғы тенденциялардың бірі-бұл бағаның айтарлықтай өсуі. Қытайлар бағаны қатты көтерді. Менің ойымша, бұл пандемияның бүкіл нарыққа үлкен әсері. Жөнелту процесі күрделене түсті, қосымша дезинфекция үшін көптеген елдер үшін қосымша төлемдер енгізілді. Автокөлікпен жүре алмайтын жүктер теміржол бойымен өтті, бірақ әлі күнге дейін бұл процесс толқындарда жүреді, тұрақтылық жоқ. Қандай да бір провинцияда коронавирустың жаңа індеті пайда болғаннан кейін біз не болатынын түсінеміз. Бірақ логистикада не істеу керек, менің ойымша, бұл сирек тұрақты. Біздің жұмысымыз осындай.

- Сіздің департаментіңіз қандай елдермен, қандай бағыттармен жұмыс істейді?

- Қытай, Ресей және ТМД елдерінің өте үлкен пайызы. Қытайдың, Ресейдің және ТМД-ның барлық ірі қалаларында өкілдіктері бар, сондай-ақ тұрақты негізде Ташкенттен Қытайға контейнерлік пойыздарды жөнелтеміз.

- Қандай жүкті жиі тасымалдайсыз?

- Бұл кез-келген нәрсе болуы мүмкін. Темір жолмен тасымалдауға болатын барлық нәрсе. Конвейерлер мен платформаларда біз әдетте 200 тоннаға дейінгі көлемді жүкті тасымалдаймыз, бір жүк орны үшін (арнайы техника, трансформаторлар), вагондық және контейнерлік тасымалдардың үлкен ағыны-бұл негізінен тұрмыстық техника, қосалқы бөлшектер, ыдыс-аяқ, болат, құбырлар және т.б.

- Шолпан Ғылымбекқызы, қорытындылайық. Жұмыс шарттары өте қиын, әсіресе соңғы айларда. Дегенмен, Департамент қызметкерлерінің жұмыс нәтижелері жоғары. Сонда сұраныс бар, және сіздің мамандарыңыз сәтті көрсеткіштерге ынталандырылды ма?

- Ай сайын Алтынкөл шекарасымен біз арқылы 3000 – нан астам, Достық шекарасымен 1500-ге жуық тасымал өтеді. Бұл үлкен көлем. Маған сеніңіз, Мен жоғарыда айтқан проблемаларды ескере отырып, тек өз мамандығыма деген сүйіспеншілік логистиканы қозғалта алады. Жалпы, мен өз жұмысымды өте жақсы көремін. Логистика өте қызықты. Күн сайын жаңа нәрсе, жаңа бағыттар және жаңа шешімдер. Жақында "Сарыарқа-Автопром"үшін автобустар тасымалданды. Бұл жобаға қатысқандардың ешқайсысы іс жүзінде ұйықтамады, олар осы өтінімді пысықтап жатқанда - олар қаптады, тиеді, вагондар берді, жіберді. Немесе алты контейнерлік пойыздарды Жетісудан мыспен бірге JINHUANAN-ға (Қытай) желтоқсан айында, жаңа жыл алдында жөнелтеді. Қытай кеңсесі 100% жұмыс істеді. Мұның бәрі өте қызықты және сонымен бірге өте жауапты. Логистикада мен 15 жылдан астам уақыт болдым. Клиентпен дұрыс қарым-қатынас орната білу маңызды, адамдар әртүрлі болады. Біздің басшымызға жеке алғысымды білдіргім келді – Марат Жұман ешқашан орнында тұрмайды. Оның қайдан көп қуат алатынын білмеймін, бірақ ол ешқашан тоқтамайды. Бұл тек бір жобаны аяқтаған сияқты, тағы да жаңа нәрсе, және Біз бәріміз осы жұмысқа қайта кіреміз. Бірден бірнеше жоба бар. Бұл, әрине, зарядтайды. Жұмыс командалық болған кезде әрқашан нәтижелерге ұмтылғыңыз келеді. Міне, мен біздің командаға өте ризамын. Бұл шынымен де өз кәсібіне адал адамдар. Біздің ұжым өте ұйымшыл және тату, мен оны өте мақтан тұтамын және бағалаймын.

- Әңгімеңізге рахмет, сәттілік!